خیال مکن فراموش شوی از دل من    مگر آن روز شود زیر خاک منزل من

بعد از یک نبرد ۷ ساله در جبههء درس و آموزش پیروز شدم ....  به حساب ایران میشه گفت کنکور قبول شدم نمیدانم نه اینکه ۷ سال پشت کنکور بودم نه...... نمیدانم چطور توضیح بدم ........ خیلی طولانی میشه انشاالله یک دفعه دیگر سیستم آموزش پرورش هلند رو توضیح میدم.....
حالا به یک دوراهی جدید رسیدم...... متخصص زنان و زایمان یا روانپزشک؟؟؟؟؟؟
اگر اولی را انتخاب کنم باید ۶ سال پایه و حدود ۶ سال تخصص که در جمع ۱۲ سال دیگر را که با خود می آورد به جان بخرم ولی دومی فقط بعد از ۴ الی ۶ سال تمام است.....
من از سالها پیش به متخصص زنان و زایمان علاقه داشتم به چند دلیل:
۱- این یکی دیگر از رشته های پزشکی هست که هم دنیا و هم آخرت با خود دارد~ با اینکار واسته ای هستی در پا گذاشتن یک انسان دیگر به این دنیا.
 ۲- در همهء دنیا به درد جامعه میخوری ~ اینجا یعنی هلند به علت کمبود زنان متخصص در این رشته و کثرت خانمهای مسلمانی که نیاز به یک خانم متخصص زنان و زایمان دارند وجود یک من به این عنوان خیلی مفید خواهد بود
~در کشورهای مسلمان (مثلا کشور خودم افغانستان) سالانه بلکه شاید ماهانه تعدادی از زنان و نوزادان به علت کمبود افراد مجرب از دنیا میروند

ولی دو مانع وجود دارند:
۱- اینجا برای ورود به دانشگاه پزشکی بعد از قبولی در کنکور باید در قرعه کشی شرکت کنی. چون متقاضی در این رشته بیشتر ار ظرفیت دانشگاه ها هست. در این قرعه کشی فقط خدا و معدل بالا به داد آدم رسیده میتواند
۲- من خودم شخصا از نظر روحی و بدنی احساس خستگی زیادی میکنم و تحمل ۱۲ سال دیگر را در خود خیلی واضح نمیبینم

نمیدانم .... واقعا نمیدانم...... ولی باید صبر کرد و دید چه میشود
نظرات 7 + ارسال نظر
مهدی چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 12:28 ق.ظ http://mehdititan.blogsky.com

سلام سپیده جونم...
ایشالا که حالت خوب باشه عزیز دل...
به نظر من روانپزشک بهترترتره...
البته این فقط یه نظر شخصیه...
شاید تو بیشتر از اولی خوشت بیاد...
دومی رو بخون قال قضیه رو بکن...
بیشتر احتای داریم...
فعلا بای...

[ بدون نام ] چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 01:11 ق.ظ

سلام خوشحالم که با يه دختر ايرانی ( البته در اصل افغانی )‌ آشنا شدم

داوود چهارشنبه 3 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 10:16 ق.ظ

سلام خانومی.
امیدوام حالت خوب باشه
عزیزم باید ببینی به چه چیزی بیشتر علاقه داری و جامعه به آن نیازداره .
به هر حال در هر راهی سختی وجود داره مهم اینه که به هدفت برسی .
موفق باشی عزیزم

علی جمعه 5 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 04:04 ب.ظ http://weblog.dezfoul.net/honda1000

سلام سپیده جان من اولین باره که دارم تو وبلاگهای بلوگاسکای می‌نویسم و اولین شمائی
اول بهت خیلی تبریک می‌گم برای اینگه قبول شدی و دوم اینگه از من می‌پرسی خودت باید توانایی های خودتو در نظر بگیری و اگه نتونستی بهترین راه یه استخارس بده یکی برات یه استخاره بگیره اونقوت عمل کن به وبلاگ من هم سر بزن خوشحالم می‌کنی

مارلین منسون شنبه 6 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 10:34 ق.ظ http://www.mmdn.co.sr

سلام دوست خوب به من سر بزن و نظرتو درباره تبادل لینک بگو...........مارلین منسون

الهام - بی نام یکشنبه 7 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 11:10 ب.ظ http://eligoli.b;pgsky.com

میتونی هم فضا نورد شی

ماریا سه‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 09:15 ب.ظ

سلام من ماریا هستم ۱۶ سال دارم عاشق هلندم قرار اگه دانشگاه قبول نشرم بیام هلند از لحاظ مالی هم مشکلی ندارم می خوام شرایط ورود به رشته ی پزشکی و بگی ممنون می شم به ایملم سند کنی موفق باشی قربانت ماریا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد